Η ποντιακή μας μνήμη
Ν. Λυγερός
Για το σημερινό Έλληνα, ο Πόντιος δεν είναι θύμα της γενοκτονίας μα μόνο ο ήρωας ηλίθιων ανεκδότων που ουσιαστικά και ιστορικά προέρχονται από την Τουρκία. Στα σχολικά βιβλία της Ελλάδας, όπως πολύ σωστά το επισήμανε ο Α. Παυλίδης, δεν υπάρχουν πραγματικές αναφορές στον ελληνισμό του Πόντου. Δεν ξέρουν τα παιδιά μας την ομορφιά των ποντιακών θρήνων. Δεν γνωρίζουν τα ακριτικά άσματα. Διότι...
The term was coined in 1943 by the Jewish-Polish lawyer Raphael Lemkin who combined the Greek word "genos" (race or tribe) with the Latin word "cide" (to kill). Defines genocide as "any of the following acts committed with the intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group". [Article Two of the UN convention]
Tuesday, October 9, 2012
Monday, October 8, 2012
Holodomor et techniques staliniennes

Holodomor et techniques staliniennes
N. Lygeros
La compréhension du Holodomor ne provient pas uniquement de la phase d’élimination. En effet il est nécessaire de saisir l’ensemble du processus. Malgré les résistances de certains à accepter la réalité du génocide des Ukrainiens, l’appareil stalinien a laissé de nombreuses traces dans...
Sunday, October 7, 2012
Η μοναξιά του πάθους
Η μοναξιά του πάθους
Ν. Λυγερός
Πάνω στον σταυρό νόμιζε ότι τα είχε αντέξει όλα
την καταδίκη της κοινωνίας,
την αδιαφορία των ατόμων,
την προδοσία των φίλων,
τη λήθη του λαού
όμως όταν άκουσε
ότι ο σταυρός του
έκανε σκιά
κι ενοχλούσε
την αγάπη
ζήτησε
να τον
θάψουν.
http://www.lygeros.org/articles?n=2684&l=gr
Одиночество страсти
Н. Лигерос
Перевод с греческого Кира Стамболиди
На кресте он думал,...
Holodomor : de l’envergure de l’oubli à la grandeur de la mémoire
Holodomor : de l’envergure de l’oubli à la grandeur de la mémoire
N. Lygeros
Le terme Holodomor n’est pas une abstraction pas même une abduction. C’est une réalité longtemps oubliée qui ne prend du sens que depuis peu. C’est dire l’envergure de l’oubli. C’est en ce sens aussi que le génocide des Ukrainiens contribue à la prise de conscience de la mémoire. Car dans ce cas, cette dernière n’est pas une sacralisation comme...