Friday, February 22, 2013

    Bataille mentale


    Νοητική μάχη
    Ν. Λυγερός

    - Δάσκαλε όταν κάνω μάθημα μαζί σας νιώθω ότι με προετοιμάζετε.
    - Δεν υπάρχει άλλος λόγος.
    - Αφού είμαι κόρη.
    - Είσαι άνθρωπος. Δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των μαθητών μου.
    - Κι αν δεν μπορέσω να σηκώσω το σπαθί.
    - Ο καθένας ορίζει ποιο είναι το σπαθί του.
    - Έχουμε επιλογή…
    - Η νοητική μάχη αφορά όλους τους ελεύθερους ανθρώπους.
    - Σωστά είμαι κι εγώ ελεύθερη.
    - Αυτή είναι η πρώτη σου επιλογή.
    - Μετά την ύπαρξη του δασκάλου.
    - Η ελευθερία θέλει γνώσεις.
    - Το βλέπω και το μαθαίνω.
    - Έτσι γίνεσαι πιο ανθρώπινη.
    - Με τις γνώσεις μας.
    - Οι Έλληνες είναι φιλόξενοι και στην σκέψη.
    - Διότι ξέρουμε την αξία του άλλου.
    - Διότι είμαστε οι άλλοι άλλοι.
    - Κι όχι εμείς.
    - Γι’ αυτό μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας.
    - Είναι τρόπος σκέψης.
    - Κι έγινε τρόπος ζωής.
    - Διότι είμαστε οι επόμενοι.
    - Επειδή ακούμε τους προηγούμενους.
    - Το έργο της γέφυρας.
    - Γι’ αυτό πρέπει να είσαι προετοιμασμένη.
    - Για τις επιθέσεις, δάσκαλε ;
    - Για την αντεπίθεση του Ελληνισμού.
    - Θα μας χτυπήσουν οι βάρβαροι ;
    - Αλλά θ’ αντισταθούμε.
    - Θα μπορέσουμε ;
    - Κοίτα τα βιβλία…
    - Τι πρέπει να δω ;
    - Την αντίσταση του χρόνου.
    - Οι δικοί μας πέθαναν για να τον σώσουν.
    - Αυτός είναι ο ρόλος μας.
    - Δεν πρέπει να χαθεί κανένα βιβλίο.
    - Το πιο σημαντικό είναι η βιβλιοθήκη.
    - Μα είναι τεράστια ! Πώς θα την προστατέψουμε ;
    - Την έχουν μάθει τα ιερά τέρατα.
    - Κι εμείς οι μαθητές τι θα κάνουμε ;
    - Διαβάζετε για να μάθετε την αξία του πολιτισμού μας.
    - Κι αν έρθουν τα κτήνη ;
    - Τότε θα μείνετε στο πλάι μας.
    - Κι αν φοβηθούμε ;
    - Αυτός που ξέρει…
    - δεν φοβάται.
    - Δάσκαλε, θέλω κι εγώ να παλέψω μαζί σας, κι ας είμαι μικρή.
    - Διαβάζεις ήδη τα σύμβολα.
    - Και ;
    - Είναι τα κράματά μας.
    - Τα σπαθιά μας.
    - Ενάντια στη λήθη.
    - Δάσκαλε, θέλω να μου μάθετε όσο περισσότερα μπορείτε.
    - Αυτό δεν θα το αντέξεις.
    - Γιατί ;
    - Γιατί δεν πέθανες ακόμα.
    - Δεν σας καταλαβαίνω.
    - Εν αρχή, ο θάνατος.
    - Μα εσείς πόσες φορές πεθάνατε ;
    - Όσες φορές χρειάστηκε η πατρίδα μου να επανέλθω για τον αγώνα.
    - Την επόμενη φορά δάσκαλε δεν θα σας αφήσω να πεθάνετε μόνος σας και θα επανέλθουμε μαζί. 



    Bataille mentale
    N. Lygeros
    Traduit du Grec par A.-M. Bras

    - Maître, quand je prends une leçon avec vous, je sens que vous me préparez.
    - Il n'y a pas d'autre raison.
    - Alors que je suis une fille.
    - Tu es un homme. Il n'y a pas de différence entre mes élèves.
    - Et si je ne peux pas soulever l'épée.
    - Chacun désigne ce qu’est son épée.
    - Nous avons le choix...
    - La bataille mentale concerne tous les hommes libres.
    - Eh bien, je suis libre moi aussi.
    - Ceci est ton premier choix.
    - Après l'existence du maître.
    - La liberté veut les savoirs.
    - Je le vois et l’apprends.
    - Alors, tu deviens plus humaine.
    - Grâce à notre connaissance.
    - Les Grecs sont accueillants à la pensée.
    - Car nous connaissons la valeur de l'autre.
    - Car nous sommes les autres « autres ».
    - Et pas nous.
    - C'est pourquoi nous partageons nos connaissances.
    - C'est une façon de penser.
    - Et c’est devenu un mode de vie.
    - Parce que nous sommes les prochains.
    - Car nous écoutons les précédents.
    - L’œuvre du pont.
    - C’est pour cela que tu dois être préparée.
    - Pour les attaques, maître ?
    - Pour la contre-attaque de l'hellénisme.
    - Ils nous frapperont, les barbares ?
    - Mais nous résisterons.
    - Le pourrons-nous ?
    - Regarde des livres...
    - Que dois-je regarder ?
    - La résistance du temps.
    - Les nôtres sont morts pour les sauver.
    - C'est notre rôle.
    - Il ne faut perdre aucun livre.
    - Le plus important est la bibliothèque.
    - Mais c'est énorme ! Comment allons-nous la protéger ?
    - Ils l’ont apprise, les monstres sacrés.
    - Et nous les disciples qu’allons-nous faire ?
    - Lisez pour apprendre la valeur de notre civilisation.
    - Et si les bêtes viennent ?
    - Alors, restez à mon côté.
    - Et si nous avons peur ?
    - Celui qui sait...
    - n’a pas peur.
    - Maître, je veux me battre avec vous, même si je suis petite.
    - Tu lis déjà les symboles.
    - Et ?
    - Ce sont nos alliages.
    - Nos épées.
    - Contre l'oubli.
    - Maître, je veux que vous m’appreniez le plus que vous pouvez.
    - Cela tu ne pourras le supporter.
    - Pourquoi ?
    - Parce que tu n’es pas morte encore.
    - Je ne vous comprends pas.
    - Au commencement, la mort.
    - Mais vous combien de fois êtes-vous mort ?
    - Aussi souvent que ma patrie en a eu besoin pour aller au combat.
    - La prochaine fois, maître, je ne vous laisserai pas mourir seul et nous reviendrons ensemble.